2010-11-19

Mycket julpysslande...

I år har det blivit väldigt mycket julpyssel. Jag är väl i en pysslig period nu. Och så har jag nog hittat rätt bland allt julpyssel. Det är jätteroligt att nålfilta ull! Och det var roligt att pyssla med metalltråd. Garn har blivit lite favorit oxå.

Det jag lärt mig att jag absolut ska undvika är att måla träfigurer. Det är så tråkigt att vänta på att det ska torka. Kladdigt och dant blir det oxå. Sy ska jag inte heller göra, inte för mycket i alla fall. Pärlor blev väldigt fint, men det var lite väl pilligt.

Jag tycker jag har blivit bättre på att göra klart saker oxå. Jag skiter i om det inte blir perfekt. Det är bra!

Det finns en hel del gammalt julpyssel i gömmorna, både sånt som aldrig är påbörjat och sen sånt som är halvklart. Och i år blir det antagligen för mycket färdigt oxå. Jag funderar lite på att öppna en Bloppis. Vi får väl se om det blir av...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar