2010-11-09

Inte dramatiskt

Det hela var inte dramatiskt. Jag hade för lite fart i uppförsbacken, greppet släppte och jag kanade långsamt baklänges ner i diket. Både jag och bilen klarade oss utan skador. Eller bilen har jag inte detaljstuderat men den gick att köra hem som vanligt.

Det hände i en backe/kurva precis hemma. Bara att gå till bonden som jag typ känner, granne så kom han efter en stund och drog upp oss allihoppa.

Jag var ju lite skakis och förbannad efteråt. Varför försökte jag ens? Men förra vintern klarade jag det utan större problem.

Vi har dubbdäck. Men Volvon har bakhjulsdrift och är alldeles för lätt därbak så den tappar lätt greppet. Ska lägga i några sandsäckar därbak.

Första snön för i år. Fick rapporter från andra som kom (och vände) att det var stopp eller nästan stopp överallt.

Nåja nån gång ska vara den första att köra ner i diket...

1 kommentar:

  1. Vad skönt att höra att det inte var så farligt *kram*

    SvaraRadera