2010-10-18

Stegtävling...

Vi har stegtävling på jobbet. Det är inge roligt... Jag ligger ofta sist i mitt lag. Känner mig som en förlorare. Att jag drar ner de andra.

Jag visste sen innan att jag inte går jättemycket. Och jag tränar inte alls (man får omvandla träning till steg). Men jag trodde inte alla andra skulle ta detta på så stort allvar. Det är ett himla jagande av steg.

Det är ju bra för företaget. De flesta rör på sig mer än vanligt och det skapar ett nytt samtalsämne.

Men för mig känns det inge vidare. Den som ger sig in i leken, får leken tåla.

Man kan sätta ett personligt mål. Jag satte 6000 steg om dagen för jag vet att det är realistiskt för mig. Och jag ligger däromkring. Vissa dar lite mer, andra lite mindre.

Så jag håller mitt egna mål. Sen får jag (och de andra i mitt lag) bita i det sura äpplet och inse att jag inte var så bra på det här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar