2010-10-12

Ljusslingeplanering

När jag sökte på Ikea och jul hittade jag denna blogg. Hon tipsar om julsaker på Rusta. Det finns tre Rusta runt Göteborg. Ingen åt vårt håll. Så jag hade ingen tanke på att dom har billiga ljusslingor.

Dom har ljusslingor med "granris" som dessutom är utbyggbart. Perfekt! Jag tror nog det trots allt är det som passar bäst på altanstaketet. Frågan är om jag ska linda det runt överliggaren eller låta slingan gå i en båge från stolpe till stolpe? Att linda blir ju fint åt bägge hållen. Men det är jobbigt att linda runt. Speciellt trist när man ska ta bort det. Det går åt lite mer oxå. Jag får fundera lite till på det.

På Lillstugan vill jag ha en ljusgardin längs vindskivorna. Jag köpte en förra året men det är den som inte riktigt passade. Den är för lång på bredden och själva gardinen hänger ner för långt oxå. Jag hoppas att den passar på framsidan av huset istället. Runt fönstret på Lillstugan vill jag linda nån ljusslinga oxå. Det har jag sett någonstans och det såg jättefint ut!

Undrar om jag kan göra det runt det ena fönstret i barnens rum? Det borde gå att komma åt innefrån huset. Det hade varit snyggt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar