2010-10-17

Bra och Dåligt: Appen BloggPress

BlogPress är en app att blogga med. Den såg bra ut men den uppfyllde inte mina krav, vilka inte jag anser så stora.


Bra:
  • Enkelt att komma igång
  • Går att posta till flera bloggar, samma inlägg eller välja vilken blogg det ska postas till
  • Centrerar bilderna
  • Använder mina Blogger inställningar så tex den svarta ramen runt bilderna kommer med
  • Det går att ha flera bilder i samma inlägg
  • Ange kategori
  • Spara lokalt och posta senare
  • Sätta publiceringsdatum
  • Ändra fonter och lite sånt

Dåligt:

  • Standardbilden är miniliten.
  • Bilden publiceras pixlig om jag gör den stor (600 px bred)
  • När jag klickar på bilden i bloggen hamnar jag i ett Picasa Web-album istället för att få upp en stor bild.

Och jag vill enkelt blogga med bilder. Jag har skickat mina synpunkter till utvecklarna. Men det blir till att fortsätta blogga med e-post tills jag hittar något bättre. 22 kronor i sjön... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar