2010-10-10

Bra och Dåligt: Appen Occasions

Occasions, en app för att hålla reda på födelsedagar.

Bra:
  • Det kommer upp en påminnelse. Man väljer själv hur långt innan.
  • Det finns en anteckningsruta. Där tänkte jag skriva vad personen har fått i födelsedagspresent, kan ju vara bra att komma ihåg ibland. Speciellt doppresenter är ju lite pinsamt om man köper samma bok till syskonet...
  • Occasions hämtar de uppgifter som finns i Kontakter. Lägger jag in en ny kontakt med födelsedag uppdateras Occassions listan.
  • Alla dessa barn som man ska hålla reda på har ju oftast ingen egen telefon. Dom lägger man enkelt till inne i Occasions.
  • Det är enkelt att lägga till ett foto. Finns det ett foto i Kontakter lånar Occasions därifrån. Annars kan man ta ett foto eller hämta från Kamerarullen. Man kan enkelt zooma in och beskära fotot.
  • Occasions lägger själv till stjärntecken och månaddsten. Lite kul!
  • Egentligen helt onödigt, men det lockar mig, är man kan välja bakgrund.

 Dåligt:

  •  Det finns bara på engelska. Vilket inte gör något men just stjärntecken och månaddsstenar hade varit kul att få på svenska.
  • Ingen synkning med Kalendern. Jag hade gärna fått en prick i Kalendern som visar att någon fyller år. Kalendern synkar med fodelesdagar i Kontakter men de flesta av de födelsedagar jag vill hålla reda på har ingen telefon.

Jag är mycket nöjd med appen! Helt klart värd 7 pixilurer. Nu ska jag bara hitta alla små papperslappar om när alla är födda...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar