2011-01-27

Stina och gardinerna del nio

Dan efter rotade jag fram den halvfärdiga gardinen som egentligen var till det smalare fönstret. Och en bit att skarva med. Sydde fast veckbandet och började trä i krokarna. Nu tänkte jag minsann inte sy ihop eller fålla kortsidorna innan jag provat den på plats. Krokarna tog slut... Letar efter fler. Hittar inga. Åker till affären. Tar fyra påsar, det är nog att ta i men nu vill jag bli färdig! Kommer hem och sliter upp första påsen. Trär i den i veckbandet och inser att jag fått tag på fel sorts krok... Suck... Orkar bara inte åkta tillbaka och byta, gör det en annan dag.
Istället börjar jag sy på lila gardiner till matbordsfönstret. Kan ju faktiskt vara snyggt med likadana gardiner överallt. Och så kommer jag på att det vore kanske ballt att utnyttja de där remsorna med öljetter. Öljetterna hade jag ju på vajern. Men kanske sätta dom åt andra hållet stället. Måttar och tänker. Klipper och börjar sy. Viker ner för veckbandet. Inser då att gardinen kommer bli för kort... Lägger ner...
Fortsättning följer...
Kanske…

2 kommentarer: