2011-02-04

Jahaja...

Gardinjobbet står still faktiskt. Inte så mycket pga att jag inte kan sy, eller inte vill, jag har helt enkelt inte hunnit med. Men jag känner mig nöjd med den gardin som hänger uppe så jag jag måste ju göra klart.

Pelargoner. Jag gillar pelargoner. Jag är ingen fanatiker. Det finns folk som har hundratals olika pelargoner hemma. Det vete 17 om jag vill ha. Men det ska bli spännande nu. Mina egna sticklingar har överlevt vintern. Lite taniga kanske men ändå ganska fina. Dom stora lever oxå. Med nöd och näppe. Dom ser inte kloka ut. Vet inte om jag kommer få fason på dom. Nu i helgen hinner jag nog inte ta fram dom. Ska göra det nästa helg.

Jag har köpt pelargonsticklingar på nätet. Dom levereras i mars. Om alla överlever kommer jag ha 10 olika sorters pelargoner i sommar.

Och nej jag har inte varit på pelargonmuséet, vi kanske kan ta det i sommar!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar