2011-01-20

Stina och gardinerna del fyra

När vi flyttade till huset tyckte jag inte det var någon brådska med att fixa gardiner vi ska ju ändå renovera.  (Nu har vi bott där i tre år utan att renovera.)
Till jul gillar jag dock gardiner. Till matbordsfönstret la jag upp ett par gardiner som varit förkorta till lägenheten. Det gick ganska bra. Den ena längden är lite kort och kanske sned. Jag skyller på att det är golvet som är snett. Och det är det. Fast kanske inte just där...
Förra året tyckte jag det blev lite tomt när jag tog ner julgardinerna. Tog fram det gamla pastellblommiga tyget. Klippte sydde och donade. Den första blev bra! Tog en kort toapaus och sydde vidare på den andra längden. När jag skulle hänga upp den såg jag. Både de långa sömmarna var alldeles konstiga. Tråden hade bubblat sig något förfärligt... Pojkarna hade varit och pillat på symaskinen medans jag var borta och ändrat inställningarna... Maken sa häng upp dom ändå. Det gjorde jag. Dom är i vanlig ordning fortfarande inte fållade i nederkanten.

Fortsättning följer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar