2011-01-20

Reflexgarn

Jag har börjat att virka mössor. Två mössor är klara! Den ena ser konstig ut och den andra ser ut som en tysk militärhjälm. Ska fixa foton.

Visserligen går vi mot ljusare tider men reflexer kan man aldrig ha för många. Fast dom är ju bara i vägen, snöret trasslar sig, man glömmer dom. Så jag funderade på om det finns garn i form av reflex så man kunde virka in det i mössan. Orkade inte ens bry mig om att söka efter det för jag tänkte att det kan ju inte finnas. Men det gör det! Jag snubblade över det när jag skulle hitta något annat.

Det finns två varianter, tunt och band som är 1,5 mm brett. Går att köpa på Vävkompaniet i Borås i mindre kvantitet och på Garnvaruhuset i Finland i större kvantitet.

Jag ska köpa i mindre kvantitet och testa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar