2011-01-19

Stina och gardinerna del tre

Flyttade ihop i en trea. Blivande sambon gjorde lite snabb uppiffning av hans lägenhet innan han sålde den. Jag hjälpte honom med att köpa gardiner. Köpte sånna som jag tänkte skulle passa i vår gemensamma lägenhet. Det gjorde som. Nästan. Dom var alldeles för korta för dom höga väggarna.
Till det nya köket sydde jag en gardin. Minns faktiskt inte om det var några missöden med den.
I sovrummet hade vi aldrig några gardiner. Ville inte dölja den otroligt fina stora fönstret.
I vardagsrummet drömde jag om tjocka sammetsgardiner. När det var dax att sälja hittade jag ett billigt alternativ på Ikea. Istället för att sy strök jag fast fållarna med fållband. Det gick ganska bra. Självklart strök jag fast lite fållband på strykjärnet.
Jag strök även fast veckbandet. Jag hade noga mätt upp veckbandet innan. Det krympte när jag strök fast det och blev för kort. Nåja, jag fick ha mina "sammetsgardiner" i tre månader innan vi flyttade till huset.

Fortsättning följer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar