2011-01-18

Stina och gardinerna del två

När jag flyttade till min tvåa fick den prickiga köksgardinen hänga i sovrummet. Den passade bra ihop med de fina gröna tapeterna, det blåa bordet och den blåa sängen.
I vardagsrummet skulle jag minsann ha nya gardiner. Det var lixom fönster och balkongdörr längs hela väggen. Jag satte upp vajer från vägg till vägg. F-n vad jag borrade... Jag satte upp två vajrar, tänkte det kunde vara snyggt och praktiskt med en tunn vit gardin som jag kunde dra för som insynsskydd. Den blev aldrig av.
Av tre goa vänner fick jag en blomma. En lila blomma. Lila gardiner ville jag ha!! Jag fick kompromissa med den lila färgen. Den som passade ihop med de varma terrakottafärgade väggarna passade inte ihop med den blåa soffan. Gardinerna kom upp.  Jag tänkte ju inte göra om samma misstag igen med sned fåll så jag satte upp gardinerna och tänkte måtta efter golvet. Dock blev dom aldrig fållade.

Fortsättning följer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar