2011-01-21

Stina och gardinerna del fem

Till vardagsrumsfönstret köpte jag skitsnygga färdigsydda julgardiner från Cult på rea. Kunde jag nöja mig med att dom var färdigsydda!?! Nejdå... Dom var för smala på bredden och för långa på höjden. Höjden fixade jag lätt. Bredden var det värre med. Jag ville ju skarva så det blev snyggt. Det blev ganska snyggt. Men inte själva upphängningen. Det är bara kanaler i dom och det krockar ju såklart med gardinstångens upphängningspinnar.
Och den andra lyckades jag aldrig skarva ihop. Den är alldeles för smal för fönstret. Året efter lyckades jag köpa ytterligare en likadan gardin på rea. Jag får väl se om jag får ihop det snyggt någon gång...

Fortsättning följer...

1 kommentar:

  1. HAHAHAHA, vilka gardinstååååris du har! :-)) Här har BRUKAT klara gardiner bra. Nu är det mindre bra på den fronten. Det finns en bristfällig i Ls rum och en köptipanik i Vs rum..... ja och så köpte jag till sovrummet på rea då häromveckan..... jag vet inte om det är så lyckat alls faktiskt.... men jag hittar ju inget annat?! Sen är resten av fönstren utan gardiner. Ska sy nåt, tänkte jag *fniss* Good luck till mig ;-) KRAM!

    SvaraRadera