2010-08-19

Lite bilder på min trädgård

Tänkte visa lite bilder på trädgården. Det blir en liten blom-och växtvecka denna vecka i bloggen!


Bredvid uppfarten står denna stenlåda. Det är fler än jag som varit nära att backa in i den... Snöflingan och Lobelia trivs förträfligt!

På muren står tre krukor. Den längst till höger har jag glömt bort vad den heter. Blommorna är jättefina. Det tycker sniglarna oxå...

Krukan är köpt på GeKås. Passar perfekt till den gråa husfärgen. Men där jag vill ha krukan får den ingen sol. Och det är ju inte så bra. uppstammad margerit, murgröna och lobelia. Jag tror jag ska försöka mig på att övervintra margariten. Det ska gå står det på nätet.

Det här blev en lite misslyckad kruka. Jag köpte en svartöga på rea. Den såg fin ut men när jag planterade den i krukan trivdes den inte alls först. Nu har den tagit sig. Stavarna är lampor som lyser fint på kvällen. Köpta på Ikea förra året.

Här är planteringen "Kvadraten". Några blommor är från tidigare ägare. Jag måste plantera fler växter som är fina på våren och hösten.

Solhatt.

Det lila plommonträdet. Det klippte jag förra året. Nu har det ganska mycket frukt. Mer än det gula som jag inte klippte.

När jag rensade ogräs hittade jag denna lilla vinbärsbuske. Jag planterade den på ett bättre ställe. Hoppas den överlever vintern. Undrar om den är svart eller röd? Vi har en svart.



Mitt projekt rädda äppelträdet går inte så bra...

Ett litet land med rabarber, amerikanska blåbär och smultron.

En oväntad men välkommen gäst i en plantering vi skulle ha tagit bort i sommar. Jag tror det är en kokardblomma.



Det var lite bilder från min trädgård! Överlag är jag ganska missnöjd med blommningen i år. Det kändes bättre förra året. Eller så är det jag som tittat på för många bilder av fina trädgårdar och blivit lite kräsen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar