2010-08-14

Istället för tejp och lera

Jag kan ju inte säga att detta är den perfekta lösningen eftersom jag inte provat den själv, men det är i alla fall ett alernativ till tejp och lera för att göra virknålen bekvämare. Den finns bl.a att köpa hos Jimmy Beans Wool som tar emot kort och skickar internationellt.


Susan Bates Crochet Comfort Cushion

Hos Futuregirl hittar du bild hur den ser ut på virknålen.

OBS OBS OBS jag har inte köpt den och därmed inte testat den eller eller köpt något på Jimmy Beans Wool så skyll inte på mig om den är obekväm eller det strular med Jimmy Beans webshop...

3 kommentarer:

  1. Men det där ser ju ut som sånadär grejer som man kan sätta på pennor och penslar...

    Såg på InEx senast...

    SvaraRadera
  2. Dom jag har sett för pennor har varit för stora för en virknål. Men penslar finns ju många som är smalare.

    I vilket hörn såg du dom på In-Ex? Jag har ju beställt en ergonomisk i storlek nr 3 som jag använder mest. Det här vore en perfa lösning om man ska göra nåt tillfälligt med en annan storlek.

    SvaraRadera
  3. där mitt på vid penslarna såg jag gummitutor av olika slag...

    SvaraRadera