2010-06-10

Små eller stora?

Jag vet inte vart jag fått det ifrån att amigurumis skulle vara _små_ dockor. Typ 10,15 centimeter höga. När man surfar runt på mönster och foton på amigurumis så ser man dom oftast inte i relation till något annat. Idag såg jag hur stor den där nallen jag vill göra blir... Jag vet inte om jag vill göra den längre. Tänk om det tar för lång tid så jag tröttnar? För de saker jag gjort hittills har ju varit små, snabba, lätta. Det är ju det jag gillar. Jag vill inte traggla med en sak för länge. Jag vill inte tröttna på att virka. Jag letar reda på en fin muffin istället.

1 kommentar:

  1. Håller med om att det är svårt att se storlek på nätet. Men sen beror det ju oxå på garnet. Giraffen jag håller på med nu (i soft cotton) blir rätt stor. Bara kroppen utan huvud är 28 cm hög. Fast jag tycker det kan vara lite skönt med ett större arbete oxå. Där man inte hela tiden behöver kolla mönster utan bara kan virka på.

    SvaraRadera