2010-06-15

Kakfat

Här virkas det kakor! Muffinsen är virkad enl. ett mönster av Ana Paula. Istället för pärlor (jag har pärlor, jag vet bara inte vart...) så gjorde jag franska knutar. Det var inte alls svårt att göra knutarna efter att ha kollat på en instruktionsfilm.

Småkakorna är oxå virkade enl. Ana Paulas mönster. Mina flärpar upp på ett konstigt sätt... Den ena är stoppad med alla dom där småstumparna av garn som blir över.


Efter bilden togs har jag virkat en dammsugare. Kakan alltså. Superenkelt! Bild kommer.

Sen håller jag på med ett litet projekt oxå. Ett eget mönster! Jag trodde det var svårt att göra egna saker men alla amigurumis är ju virkade på typ samma sätt så det var ju inte så svårt att börja på något eget. Det går dock inte så bra så vi får väl se om det blir något eller inte.

3 kommentarer:

  1. Vilka fina kakor! Och så spännande med ett eget mönster. Jag håller fortfarande på med min giraff, jag =) och den där tekoppen är inte heller färdig. Försökte få tag på plastgranulat på Panduro förra veckan men det var tillfälligt slut.

    SvaraRadera
  2. Men GUD så söta!!!!
    Jag är färdig med en elefant, bild kommer i bloggen sen (när jag tömt kameran...)

    SvaraRadera