2010-06-11

Det jobbas på pinsamhetskänslan!

Idag har jag fått jobba på min (upplevda) pinsamhet över pysslande inte mindre än två gånger.

Ytterligare en kollega upptäckte mina äpplen idag.

- Har du stickat dom här själv?
- Ja, det är en ny hobby jag har. (Jag orkade inte gå in på att dom faktisikt är virkade och inte stickade.)
- Du känner inte för att komma hem till mig och måla om istället?

Jag lägger ingen tid på tolkningar om vad han tyckte om min äpplen eller själva virkandet. Jag är bara glad över att han såg det och sa det.

På lunchen gick det från prat om att svetsa till jobba med händerna till att jag säger att jag har börjat att virka. En tjej säger att hon kommer från en handarbetande familj och hon vill gärna men kan inte. Och en kille blir genast intreserad för han vill ha saker att göra med sin dotter. Och han själv syr och bakar och står i. Båda två sa att dom skulle komma förbi mitt rum och titta på mina äpplen. Hoppas dom gör det!!

Hmm... Undrar vad man hittar om man söker på amigurumis och Stina? Nu blev det plötsligt pinsamt igen... Tänk om dom hittar min blogg?

4 kommentarer:

  1. Bra med pinsamhetsarbetet *tummen upp*

    Jag vet inte hur det var innan men nu dyker din blogg defintivt upp om man söker på de två orden. Vill du inte bli hittad kanske det är en bra idé att ta bort inlägget eller åtminstone redigera om det. För det är just det sista stycket som dyker upp.

    SvaraRadera
  2. Vad söker du med? Jag får inte upp nån träff...

    Jag vet inte om jag vill bli hittad eller inte. *koko*

    SvaraRadera
  3. Hmm, skumt...nu när jag söker i en annan dator så kommer du inte upp. Jag söker med Google.

    SvaraRadera
  4. Nu dök det upp!! Nåja... Det får ligga kvar!

    SvaraRadera