2010-04-29

Mera bordsyta!!

Jag har ju äntligen börjat pyssla mer hemma och jag gör det i pysselrummet. Men jag behöver mer bordsyta. Jag lägger gärna saker till höger om mig när jag pysslar. Som jag sitter nu finns det ingen yta där.

Planerna med större bord har funnits med sedan rummet planerades. För två år sen... Och för snart två år sen hittade jag en bordsskiva i björk (likadan som mitt bord) på Ikeas Fyndhörna. Det var bara det att jag var gravid med stor mage och hade en 1 1/2 åring med mig i vagn så jag fick inte med mig skivan. Några dar senare när jag var där med maken var den såklart borta.

Det har varit en intensiv Spaning efter en ny skiva i Fyndhörnan. Maken skäller på mig "du bara kollar ju, du hittar ju aldrig nåt". Men igår, då hittade jag!! Två skivor för 39 kr styck. Såklart fanns ingen flakvagn i närheten. Tryckte ner barnen i vagnen och sprang till flakvagnarna. Och tillbaka. Då står en gubbe och tittar lite på skivorna. Hans fru har redan börjat titta på nåt annat. Jag gick resolut fram och tog skivorna. Gubben sa inget.

Nu är jag så sugen på att få en helg hemma själv så jag kan få grejja och dona i fred!

1 kommentar: