2010-04-14

Pysselhelgens layouter

Till den stora pysselkvällen kom jag lite senare än de andra. Det var bara att kasta sig in i pyssladet när det genast var min tur i liftstafetten.

Jag har börjat använda hjärtan lite mer. När det gäller t.e.x Farfar osv vet jag ju att dom älskar sina barnbarn men har iallafall svårt att visa deras kärlek. Men ett litet diskret hjärta har jag pluttat in. Den fina borden har jag gjort med Fina Frökens nya kantstans.



Den här har jag väntat länge på att kunna göra! Fotona är från mobilen och jag glömde hela tiden att ladda över dom för framkallning. Jag visste direkt när jag såg pappret i Lenas kit att jag skulle ha det till dessa foton.


Kära Erica var vår utmaningsqueen. Alla fick dra fyra lappar. Jag skulle använda färgerna rött och lila och dekorationerna knappar och bling. Detta blev resultatet. Då var jag inte så nöjd men nu tycker jag den är fin!


Till det fina höstpappret som kommer från Lenas kit hade jag inga foton. Så vad gör man? Jo man "tvingar" ut barnen i löven och tar några foton! Jag som spytt galla över folk som gjort så.. Men okej jag är inte sämre att  jag kan ändra mig. Barnen hade faktiskt roligt i lövhögarna oxå.
Det var oxå en utmaning från Erica. Att använda de fina löven från kesoburkslock! Jag gjorde som Linda och duttade på lite stämpelfärg. Den blå knorren är pärlfloss har jag som synes gjort själv. Jag vet inte vad jag jag ville göra egentligen. Bara nåt eget lixom.



Träffar är bra för det hetsas en del att man ska prova nya saker. Jag testade att stämpla med bubbelplast. Det gick mycket bättre än jag trodde. Den lilla vita knappen till vänster döljer en liten färg-på-tummen-fadäs. Denna fick oxå en liten utmaning från Erica: att använda påsförslutare med text på. Gillar egentligen inte utrikiska texter men tyckte det gick bra ändå. Passar så bra till detta foto oxå.


Den här har jag gjort efter Sandras skiss som var publicerad på Veckans skiss. Jag har länge valat göra den fina skissen men jag har i princip alltid bara stående foton. Men äntligen fick jag till det med ett liggande och ett stående foto. Här har jag smugit in ett stort hjärta men det är ju inte så framträdande eftersom det har samma färg som bakgrundpappret.

Den här layouten blev sådär. Det är nåt som saknas eller är fel. Men den får vara! Det är bra när man pysslar tillsammans. Jag saknade gul stämpelfärg men det var bara att ropa och jag fick genast flera svar!!

Jag hann med två layouter till, men dom är inte riktigt klara. Och ett halvfärdigt minialbum har jag oxå. Undrar vart jag lagt det?? Nåja, det visas när det blir färdigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar