2010-12-16

Kan man vänta på något?

Fina Fröken försöker få mig att vardagsscrappa. Jag har inte scrappat än, men tänkt och skrivit lite har jag gjort.

Veckans vardagsscrapp är: Vad väntar du på?

Vadå "Vad jag väntar på?"? Vad kan man vänta på? Kan man vänta på något annat än det man strax ska göra? Man kan ju lixom inte bara sitta och vänta på att något ska hända, man måste ju göra något. Jag kan ju inte vänta på att vinna 92 miljoner på Lotto om jag inte spelar på Lotto!?!

Det enda jag vet som jag verkligen väntat på, och inte kunnat styra själv över är mina två förlossningar. En förlossning börjar när den börjar, inget jag kan rå över. Och där hade jag gått och vetat om att det skulle bli förlossning och ändå var jag inte redo när det väl hände!!! Båda gångerna!!!

Så varför ska man överhuvudtaget gå och vänta på något då? Just nu väntar jag på att klockan ska bli halv tolv så jag kan åka till stan och köpa julklappar. Men egentligen behöver jag ju inte vänta, jag kan åka nu. Väntar jag då på att få åka?

Vem f-n är jag egentligen? Sånt här får mig att tänka så mycket konstigt... Men å andra sidan har jag en god vän som tycker jag är STÖRTSKÖN. Det tänker jag på när jag själv tycker att jag är lite knäpp.


störtskönA
stinA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar