2009-06-22

Kriget i trädgården

Det har gått ganska bra i kriget mot kirskålen. De ställen jag ryckt på trefyra gånger är det betydligt mindre. Så kriget mot kirskålen har jag lagt ner just nu. Den växer under häcken och nu när den är frodig och grön växer inte kirskålen så mycket och det är jobbigt att komma åt under den. Fast nu är det ju efter midsommar och häckan ska klippas!

Kriget mot liljebaggarna hann knappt börja innan jag vann! Jag nöp två vuxna individer och tre äggkolonier. Sen har jag inte sett till några! Måsta ta bild på liljorna. Dom är höga och täta och fina. Snart slår dom nog ut!

Ett krig som ska starta är det mot sniglarna! I cirkeln har dom ätit upp mina ringblommor från Tunisien... Och det gröna på amaryllisen är borta... I går kväll satt det tre stycken och knaprade på mina margariter... Nu är det krig!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar