2009-06-10

Jag hyllar: Crimson

Nu har inte jag testat alla fotolab, men jag tänker inte testa fler för jag har hittat min favorit. Jag gillar Crimson! Dom är bra för att:
- Dom är snabba. Det tar ett par dagar så ligger bilderna i lådan. Vid ett tillfälle beställde jag på morgonen och hade bilderna dan efter!
- Bilderna blir bra. Jag editerar inte bilderna alls (såvida jag inte vill ha nåt speciellt eller om fotot är ovanligt dåligt) och låter dom göra en auto-korrigering.
- Crimson väljer automatiskt den bästa storleken för bilden.
- Det går att välja många olika storlekar och man ser direkt om det passar fotot.
- Om man vill kan man välja att framkalla två eller fyra bilder på ett kort.
- Det går att konstnadsfritt skicka in en CD med filerna på så laddar dom upp dom. Perfekt då vår internetuppkoppling inte funkar till 100%.
- Datumet då bilden togs skrivs på baksidan av fotot. (Det gäller bara att skriva upp/komma ihåg det innan man sätter fast fotot på layouten...)

I morrn ska jag posta en CD till dom med 161 bilder och sen ska jag scrappa, scrappa och scrappa!

1 kommentar:

  1. OOH jag håller med!

    och deras postertjänst är suverän om man vill ha förstoringar! Snabbt snyggt och ganska billigt
    Även när den varnar för att kvaliteten är lite för låg så funkar det utmärkt

    Nu funderar jag på att göra två grönvita förstoringar till vårt sovrum, har två bilder som kan bli fina ihop

    SvaraRadera