2011-04-06

Från spret till rot

Jag har inte scrappat något sen förra träffen i september förra året. Jo, en layout på en cajbercrop. Jag vet inte varför jag inte har scrappat. Jag brukar få gjort någonting ibland i alla fall. Om inte rensat och sorterat lite av alla saker. Men inte ens det har jag gjort. Mycket av det jag köpte i USA i oktober ligger kvar i osorterade högar... *skäms*

Ska jag vara helt ärlig vete 17 om det är pysslande eller en härlig helg med goda vänner som drar. Äh, jag kan nog erkänna för mig själv att det är nog mer vännerna som drar just nu.

Men ändå ska det bli roligt att pyssla! Jag vet ju att det oftast går väldigt bra att pyssla med vännerna. Vi inspirerar och utmanar varandra!

För att få med mig inspiration har jag surfat runt bland bloggar och forum och sparat layouter som jag gillar. Många använder väldigt mycket dekorationer på sina layouter. Även om jag kan tycka det är snyggt är det inte mina stil...

När jag började scrappa för 100 år sen var det svårt att hitta min stil. Men så fann jag Cathy Zielske och hennes böcker. Hennes enkla, rena, raka stil tilltalade mig då och nu. Jag har sparat ner några av hennes layouter. Tillbax till rötterna lixom.


Det kommer bli en bra helg
stinA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar