2010-05-27

Virka amigurumis


För en sådär tre år sen försökte jag mig på att virka en boll till William. Det gick sådär. Eller rättare sagt inte alls. Jag la ner virkandet.

För ett par veckor sen köpte jag ett virkpaket. Satte genast igång. Min mamma kommenterade att jag verkade virka hårt. Jag slet på. Läste anvisningarna för femtielfte gången. Då ser jag att jag har virkat smygmaskor istället för fastamaskor. Inte undra på att det blir hårt. Inte undra på att William aldrig fick nån virkad boll.

Häromdagen läste jag i Henriettaes blogg att hon skulle försöka virka amigurumis. I förrgår fick jag ett ryck och letade reda på virknålarna och några garnnystan. Tjohoo, jag kan!!

Igår började jag virka på en Filur. Jag har kommit halvvägs på kroppen. Tog ca 1 1/2 timme (inkl. tittande på Grey's Anatomy).

Fortsättning följer!!!

3 kommentarer:

  1. Den ser ju superjämn ut!!! Min är färdig (bild finns i bloggen), men såvärst jämn och snygg är den inte. Men kul är det i alla fall!! :)

    SvaraRadera
  2. Håller med Henri, den ser jättejämn och fin ut! Jag har fortfarande inte kommit igång, måste köpa garn först.

    SvaraRadera
  3. Tack, tack för kommentarer! Jag är själv förvånad över att det blir så jämt. Jag vet inte, men jag antar att det gäller att träffa rätt när det gäller garn och storlek på virknål. Försökte med ett annat garn först med olika nålar och det blev skit... Så när det blir dags att köpa mer garn vill jag ha exakt samma. Men jag sökte lite på nätet och just det garnet fanns inte i så många fina färger. Jag vill ha lysande, klara färger.

    SvaraRadera