2010-05-08

Nu vet jag vad tomten gör på sommaren!!

Han odlar pelargoner!

Idag har vi varit på Lisebergs Trädgårdsdagar. Det fanns massor av fina blommor och växter. Och ännu mer sticklingar. Det är svårt med sticklingar. Jag kan inte så mycket om blommor (än) så jag vill ju se hur dom ser ut när dom är stora.

Jag hittade ett tält fullproppat med pelargonsticklingar. Jag frågade en farbror om han hade några hängpelargoner. Och visst hade han det. Sen frågade jag efter Grevinnan, en rosa pelargon jag sett i en tidning. Den hade han inte. Men han började prata om Torsångs pelargon. Torsång ligger i Dalarna inte långt ifrån vår stuga. Så då kunde jag inte låta bli att köpa den. Och sen slank en vit Mårbacka med oxå.

Tomten då!?! Jo farbrorn som hade Pelargonfönstret såg ut som tomten. Lagom rund, stort grått skägg. Istället för luva och tomterock hade han en stråhatt och ett förkläde. Jag skulle tagit kort på honom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar