2010-01-03

Sortering av framkallade foton

Inspirerad av Fina Fröken (ja, inte att göra en layout om dagen utan att sortera den gigantiska högen) och Ericas lista (finns i Huset) tog jag fram mina framkallade foton idag. De två senaste framkallningarna (varav den ena var gigantisk) var mest en enda röra som inte alls inspirerar till att scrappa.

Först sorterade jag på de två barnen, mig och maken, BOM, utflykter och övrig familj. Sedan gick jag igenom de högarna och sorterade vilka som skulle sparas, scrappas och rivas. Japp, jag river foton. I början var det svårt men ack så befriande. Dåliga foton, redan scrappade foton, tråkiga foton rives och slänges.

De foton som ska scrappas las i fotoarkivmapp (och zip-påsar) och slutligen i en kartong. De högarna som var från utflykter till t.e.x Skansen är fortfarande gigantiska. De får rensas när det blir scrappat.



De foton som inte ska scrappas nu eller snarare inte alls men inte förtjänar att rivas läggs i fotoarkivmappar. En mapp för varje person, typ. Barnens är sedan sorterade på ålder. Övriga mappar är inte sorterade än. Nån gång i framtiden ska dom väl sättas in i gamla hederliga album.


2 kommentarer: