2009-09-14

Trodde jag tappat bort foton...

Nu har det varit lite för mycket grejs med foton... För nån vecka sen var Maken inte säker på om hans laptop blivit stulen på spårvagnen eller om han glömt kvar den på jobbet. Jag som lånat den på semestern och lagrat foton på. Som tur var låg den på jobbet.

Sen är det kaos med namnen på bilderna. Maken har använt nåt skumt (enl. mig) program för att föra över foton från kameran till datorn.

Mera kaos blir det ju av att fotona hamnar i fel ordning.

Och tillsist så trodde jag häromkvällen att jag klantat mig och tagit bort mappar med foton från semestern. Jag letade och letade, sökte och sökte. Tillsist efter två timmar med ont i magen så såg jag att datumet på kameran måste vara fel. Min fina Pentax sparar fotona i mappar med datum. Och jag letade efter datumen, men kollade inte vad som fanns i mapparna. Tillsist kollade jag i mapparna och där låg ju alla bilder. Phew...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar