2009-09-15

Tre läskiga saker...

Cancer...
Patrick Swayze är död. Inte för att jag varit nåt fan men minns när jag såg Dirty Dancing första gången. Cancer är läskigt...

Rån...
Idag blev guldsmedsbutiken Jarl Sandin rånad. Jag var på In-Ex och stod vid kassan när en dam kom in och sa "-Jag gömmer mig här, dom rånar Jarl Sandin." Det blev lite oro och prat. Så ser jag några springa förbi och sa "-Nu springer folk". När jag såg bilderna på GP insåg jag att det var nog rånarna jag såg. Tänk om jag inte gått och tittat efter mer papper, om jag kommit ut precis när dom sprang förbi, tänk om dom snubblat över Jonathans barnvagn. Rån är läskigt...

Spisplatta...
I stöket och böket precis innan vi ska åka iväg till dagis och barnrytmik känner jag nåt som luktar. Jonathan har vridit på en platta på spisen. Tänk om jag inte känt lukten i tid, tänk om jag åkte hemmifrån, tänk om... Jag vågar inte ens skriva ordet, det otroligt läskiga ordet. Spisplattan är läskig... *


*Numera ligger en brandvarnare nära spisen och det sitter en lapp på dörren om att kolla spisen.

1 kommentar:

  1. Men vad läskigt med rånet, man tror ju inte att sånt ska hända mitt dan liksom.

    SvaraRadera