2009-07-23

Snickrat bord och diskho

Idag har det snickrats i garaget (jag är ensam hemma!). Först blev det ett bord till barnen av ett gammalt soffbord som tidigare ägade till huset lämnade. Det skulle till återvinningscentralen men efter att jag har varit där några gånger med ren skit som förra ägaren lämnade till oss och jag sett så mycket som säkert kunnat göras om eller användas av nån annan bestämde jag mig för att göra om det istället. Det var lite pyssel, men det gick ganska lätt.

Det ska målas i två färger, underredet i en och skivan i en annan. En vägg i barnrummet har färgen Groon. Funderar på om bordet ska bli Tallbarr och och och... *hjälp* Bordet kommer stå nära barnspisen som är en klassisk Brio i rött.



Lite mer pyssel var det att snickra ihop denna! Den ska stå bredvid barnspisen. Först tänkte jag bara göra hyllor, men lite funderade på kvällarna när jag egentligen borde sova gjorde att den fick en diskho och kran oxå. Materialet är gamla hyllplan eller nåt som den förra ägaren lämnade (viss skit som han lämnade kommer visst till användning!).



Kranen är gjord av ett gammalt vattenrör (oxå gammal (bra) skit som förra ägaren lämnade). Lite micklande och skruvande så fick kranen ett fint utlopp. Diskhon är plastlådan till mina små stämpeldynor så den ska bytas ut till en likadan fast silverfärgad.



Känner mig faktiskt väldigt nöjd med dagens arbete!

2 kommentarer:

  1. Vad coolt det blir med en diskho att leka med =D. Och Ikeas älglasagne är en rikgtig höjdare tycker jag!

    SvaraRadera
  2. Vilka underbara leksaker du gör!

    SvaraRadera