2008-01-11

Pysselrum, färg och trivsel

Väggarna kommer att målas i nån latte-färg. Väggen där köpmannadisken ska stå tänkte jag stämpla blommor i vitt på. Det är glasfibertapet som är rätt grov i mönstret men jag tror att om jag stämplar med en inte för detaljerad foamstamp blir det bra. Blir det inte bra får jag väl måla om...

På golvet hamnar min egenvävda trasmatta. Jag vävde den när jag gick i högstadiet. Lite olika dämpade färger. Lite rosa, blått, vitt och nån grön tror jag det är.

Jag har en gammlal gardin, vit med små ojämna blå ringar. Jag sydde den till mitt kök i lägenhenheten på Hisingen. Sen hamnade den i sovrummet i lägenheten i Lunden. Nu har det legat på vinden i fem år. Får väl se om den lever fortfarande. Har ett par snygga matchande knoppar till. Knopparna har sin egna lilla historia. Min mamma och jag såg knopparna på Ikea men dom verkade vara slut. I samma veva bode mina föräldrar i Prag. Och på Ikea i Prag fanns dom!

Möblerna kommer i så stor utsträckning som möjligt vara i björk. Hyllplanen i garderoben ska vara vita. Lådorna som ska stå på hyllorna ska oxå vara vita, tror jag. Bestå finns inte i björk så den blir i vitt i så fall.

Jag tror det kan bli bra!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar