2011-10-12

Jul!?!

Så var det då det där med jul... Jag gillar julen. Eller kanske inte så mycket själva julafton, utan det runt omkring. Att ha något att se fram emot när det är en lång och mörk höst. Fast just idag lyser solen som en gigantisk strålkastare.

Jag nämde jul på fikat på jobbet redan för nån månad sen. Oj, vilken svart blick jag fick från en kollega...

Jag kanske är lite julgalning. Kollade på Rustas hemsida (ska utöka granlgirlanderna) redan för ett par veckor sen, då fanns det nada jul. Nu finns det!!!

Det finns fler än jag som har full koll på julen. Jul i Laloland t.e.x. Hon skriver om att tidningarna Isabellas och Allers redan kommit ut med julnummer. Och Jul i tomteverkstan tipsar om tidningen Lantliv Julspecial och Lantliv Jul&Pyssel som utkommer i början på november.

Och förresten hade kära Hanton full koll på glögg redan i september!!!

2 kommentarer:

  1. Jul är ju viktiga grejer nu. Klart man måste vara ute i god tid så man hinner njuta:-)

    SvaraRadera
  2. Skulle vara ju, inte nu:-)

    SvaraRadera