2011-08-15

Ge mig en ledig dag.

Ge mig en ledig dag. En dag utan barn och man. Bara jag och lite du.

Se till att jag bokar tid till frissan. Säg åt mig att klippa av mig håret. Och kanske nån färg.

Lite färg på fransar vore fint oxå. Och plockade ögonbryn. Plockar jag själv blir det konstigt för det gör så ont på mitt vänstra ögonbryn.

Appropå ont. Det gör ont att säga att jag för en dag vill slippa man och barn.

Ge mig en ledig dag.

Följ med mig på lunch på min lediga dag. Lite fniss och skratt, tack!

Följ med mig till optikern. Hjälp mig välja nya glasögon. Fina glasögon som jag trivs med.

Ge mig en ledig dag, följ med och jag ska trivas! Och jag tänker inte ha ont. Jag behöver en ledig dag.

3 kommentarer:

  1. Det är klart du ska ha en ledig dag... och det är inget att skämmas för. Alla kan behöva komma ifrån ibland. Bara säg till när...

    SvaraRadera
  2. Jag kan säkert komma ifrån en tisdag när som helst i princip - eller någon dag nästa vecka kanske. För då har jag semester.

    Eller tisdag/onsdag från november men då har vi påhäng av en liten buse....

    SvaraRadera
  3. Åh ledig dag. Lediga dagar ... Snart kommer vår helg Stinafina!

    SvaraRadera